Kiedy Jest Odpowiedni Czas Na Jedzenie I Ćwiczenia?

DARMOWY RAPORT: Jak Spalać Tłuszcz

Pobierz Raport I Zacznij Spalać 25% Więcej Kalorii Dziennie!

Wpisz Swoje Imię Oraz Email Na Który Prześlę Ci Raport

kiedy jeść a kiedy ćwiczyćW Internecie jest wiele złych rad dotyczących jedzenia przed treningiem. Wiele osób uważa, że nie powinno się jeść przed ćwiczeniami, bo możemy mieć skurcze, albo mdłości. Z drugiej strony część osób nie je przed treningiem, bo ich zdaniem spala się wtedy więcej kalorii. Niektórzy sportowcy uważają, że kiedy nie jedzą przed treningiem, to mają więcej energii, bo nie marnują jej na procesy trawienne.

Niestety wszystkie te przekonania są kłamstwem. Prawda jest taka, że potrzebujesz dodatkowej energii podczas wykonywania jakichkolwiek ćwiczeń. To ile uda Ci się spalić zależy od tego, co zjadłaś, kiedy i ile minęło od posiłku.

Musisz zjeść tyle kalorii ile jesteś w stanie spalić. To jest jedyna zasada, która pozwoli Ci schudnąć.
Pamiętaj, że potrzebujesz energii przez cały dzień, więc musisz ją sobie regularnie dostarczać. Nie wiem, czy wiesz, ale nawet podczas snu Twój organizm spala kalorie. Jeśli naruszysz równowagę pomiędzy tym, co spalasz a tym co dostarczasz swojemu organizmowi do doprowadzisz do deficytów, albo nadwyżki kalorii. A to jest naprawdę bardzo niebezpieczne.

Kiedy budzisz się rano, to masz bardzo mało energii. Dzieje się tak dlatego, że ostatni posiłek jadłaś jakieś 12 godzin temu. W tym czasie Twoje ciało mogło spalić nawet 1100 Kcal. Pamiętaj jednak, że energię czerpiesz z glikogenu, węglowodanów i z zapasów tłuszczu.

Ważne jest żebyś wiedziała, że węglowodany są dostępne w ograniczonych i niewielkich ilościach. Magazynuje się je głównie w mięśniach i wątrobie. Są one niezbędne do spalania tłuszczów i przyspieszania przemiany materii.

Po węglowodanach przechowywanych w wątrobie rano nie ma już śladu i dlatego nie masz na nic energii ani ochoty. Jak widzisz, to one są najbardziej odpowiedzialne za dostarczanie energii na dobry start rano.

Jeśli zaczynasz trening bez uprzedniego zjedzenia śniadania to doprowadzasz swój organizm do ogromnego zmęczenia. Po takich ćwiczeniach masz deficyt około 1600 Kcal. 1100 spaliłaś prawdopodobnie podczas snu, a 500 podczas treningu.

Po czymś takim Twoje ciało jest spragnione jedzenia mimo, że możesz nie odczuwać głodu. Dzieje się tak dlatego, że Twoje ciało próbuje zachować wszystkie zapasy energii jakie ma, bo nie wie kiedy następnym razem dostanie coś do jedzenia.

Właśnie z tego powodu Twój organizm próbuje ograniczyć uczucie głodu.

Ale tak naprawdę to, że nie burczy Ci w brzuchu nie znaczy, że nie potrzebujesz jedzenia. Po prostu w którymś momencie poczujesz głód ze zdwojoną siłą. Twoje ciało za wszelką cenę będzie próbowało wyrównać deficyty energii. W końcu doprowadzisz do tego, że ciężko będzie Ci wyznaczyć odpowiednie pory posiłków dla siebie, bo ciągle będziesz głodna.

Z drugiej strony, jeśli dużo zjesz i będziesz mało aktywna, to w Twoim organizmie dojdzie do nadwyżki energii. Może się tak zdarzyć, jeśli zjesz wieczorem bardzo obfitą kolację np. liczącą 1000 Kcal i nie będziesz robiła nic konkretnego związanego z aktywnością fizyczną. A do tego jeśli rano zjesz duże śniadanie, to znajdziesz się w pozytywnym bilansie energetycznym. Takie postępowanie jest zalecane dla osób, które chcą przybrać na wadze.

Ilość kalorii, jaką dostarczasz swojemu organizmowi nie powinna się wahać, tylko być stała. Naukowcy doszli do wniosku, że osoby, które dostarczają swojemu organizmowi różne ilości kalorii mają więcej tkanki tłuszczowej, nawet jeśli w ciągu dnia są bardzo aktywni. Ponadto ich umysł pracuje gorzej niż u sportowców, którzy jedli regularnie w ciągu dnia. W dodatku ta druga grupa osiąga lepsze wyniki ze względu na sposób odżywiania się.

Staraj się odżywiać w ten sposób, żeby zapewnić swojemu organizmowi energii co najmniej na godzinę. Oczywiście, że nie zawsze będziesz wiedziała ile powinnaś zjeść, ale na pewno nie powinnaś się nadmiernie objadać.

Regularne jedzenie, co 3-4 godziny pozwoli Ci uniknąć wahania bilansu energetycznego. Natomiast jeśli zaburzysz pracę swojego organizmu, to zaczniesz więcej jeść i automatycznie przytyjesz.

Pamiętaj! Nigdy nie wychodź do pracy zanim nie zjesz śniadania.

Tak samo nie powinnaś ćwiczyć z pustym żołądkiem, bo to może doprowadzić do deficytów energii w Twoim organizmie. Jeśli czujesz, że bardzo potrzebujesz energii, to zjedz coś, co ma w sobie węglowodany.

One dzięki indeksowi glicerynowemu szybko zapewnią Ci siłę do działania. Jeśli wiesz, że nie będziesz miała w pracy czasu na normalny posiłek, a będziesz dużo pracowała, to miej w pobliżu jakieś soki, owoce, warzywa, albo chleb. Jeśli podczas wzmożonej pracy nie będziesz regularnie jadła, to zaburzysz swoją równowagę energetyczną.

Przy ćwiczeniach najlepiej jeść 2 godziny przed treningiem. Wtedy warto przekąsić coś lekkiego i takiego, co zostanie szybko strawione. Natomiast jeśli idziesz tylko na długi spacer, to nie musisz specjalnie nic jeść. Nie wiąże się to ze wzmożonym wysiłkiem fizycznym, więc nie potrzebujesz dodatkowej dawki energii. Nie musisz się nadmiernie objadać, jeśli masz gdzieś kawałek drogi przebiec, albo zrobić coś, co nie wymaga od nas zbyt dużej siły i energii.

Podczas treningu wszystko zależy od tego, co będziesz robiła. Jeśli ćwiczysz intensywnie przez 60 albo 90 minut, to powinnaś zjeść coś dodatkowego. Najlepiej wtedy zaopatrzyć się w jakiś napój sportowy, sok, batonik, owoc, cokolwiek co da Ci dodatkową dawkę energii.

Przy godzinnym spacerze kolejny posiłek nie jest potrzebny.

Natomiast przy wzmożonym wysiłku fizycznym, to po prostu konieczność. Pamiętaj, że zawsze 45 minut po treningu Twoje ciało ma taki metaboliczny skok. W tym czasie enzymy, które rozkładają węglowodany pracują na najwyższych obrotach. A w dodatku wtedy masz najwyższy poziom insuliny, jaki możesz osiągnąć po zjedzeniu czegokolwiek.

Jeśli chcesz zadbać o swoje mięśnie, zmniejszyć ilość odkładanego tłuszczu u uzupełnić braki glikogenu, to musisz jeść połączenia białka z węglowodanami. To może być np. jogurt z owocami, garść owoców, albo kanapka z masłem orzechowym.

Jeśli nie masz pod ręką nic z wymienionych wyżej przysmaków, to możesz zjeść jakikolwiek owoc, albo wypić jakiś napój. Musisz po prostu dostarczać swojemu organizmowi, to co spalił. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzić.

Jak będziesz planowała swoje posiłki weź pod uwagę czas. Jeśli po treningu bierzesz prysznic i masz daleką drogę do domu, to możesz sobie zabrać jakąś przekąskę, zanim zjesz coś konkretnego.

Według wielu badaczy zaburzenia metabolizmu przynoszą wiele negatywnych skutków. Możesz np. bo bardzo intensywnym treningu czuć się następnego dnia zmęczona, albo nie mieć na nic siły ani energii.

Niektórzy ludzie zaraz po intensywnym treningu nie czują w ogóle głodu. W takim wypadku zaleca się przynajmniej picie soku, albo napoju sportowego. Możesz również znaleźć kombinację różnych produktów spożywczych, które zapewnią Ci wydajność. Pamiętaj, że z odżywianiem nie powinno się eksperymentować, bo to się może źle skończyć.

Ćwiczenia pomogą Ci w odchudzaniu ale będziesz musiała uzbroić się w cierpliwość bo to może długo potrwać zanim osiągniesz wymarzony efekt. Jeśli chcesz zaoszczdzić sobie czasu i szybko schudnąć 10 kg w 30 dni to powinnaś ściągnąć moją książkę. Kliknij w poniższy link aby dowiedzieć się więcej:

sekrety odchudzania

Janka August 7, 2012 at 9:32 am

Odchudzam się już od jakiegoś czasu stosując dietę dukana ale ostatnio brakuje mi motywacji. Czuje się słaba i wymęczona. Nie wiem, czy w takim wypadku odchudzanie ma jeszcze jakiś sens. Może powinnam przerwać i wrócić do tego, kiedy trochę o siebie zadbam. A może to tylko chwilowe osłabienie organizmu i powinnam je przetrwać a następnie kontynuować odchudzanie. Jak ty się do tego odnosisz? Czekam na jakąś odpowiedź od Ciebie. Pozdrawiam, Janka

Reply

Monika November 20, 2012 at 12:29 am

Witam . mam 21 lat 158cm i 70 kg masakra jest to dla mnie wielka porazka chciałabym szybko schudnac ale tabletki nie mają w rzeczywistosci takiego działania jakie ogłaszają jedynie troche .. chciała bym pozbyc sie szybko tych zbednych kg jest to dla mnie bardzo wstydliwy temat bardzo zle sie czuje posrod własnych znajomych a co najgorsze nie moge dobrac rzeczy ktore mi sie naprawde podobaja gdyz nie wygladaja dobrze na mnie.. strasznie okropnie czuje sie ze swoim ciałem . prosze doradz mi co mogła bym zrobic w tej sytuacji zeby szybko schudnac mam na to niewiele czasu poniewaz za niecałe trzy miesiace mam wesele na ktore wacham sie czy w takim stanie pewnie wogule nie odwaze pojsc … jestem na prawde w wielkiej kropce ;( prosze o pomoc …

Monika Sochaczew

Reply

Nikola November 28, 2012 at 1:55 am

Cześc !

Mam na imie Nikola, mam 18 lat .Od małego jestem ”większa” niż inne moje koleżanki i koledzy. Bardzo zle się z tym czuję, od pewnego czasu starałam się nie jesc i nie pic słodkich rzeczy oraz cwiczyc codziennie, lecz to nie dawało większych efektów. Usłyszałam o Pani książce, niestety nie mam za dużo pieniążków, aby ją kupic. Może pomogłaby mi Pani w osiągnięciu celu jakim jest szczupły wygląd i conajmniej mniejsza o 20-25 kg waga. Teraz ważę 80 kg, na szczęscie jestem dośc wysoka mam 176cm wzrostu więc to nie jest tragedia ale po prostu nie nawidzę swego ciała. Jeżeli byłaby Pani w stanie pomóc mi to byłabym BAAAARDZOOO wdzięczna. Chciałabym do wakacji osiągnąc swój cel, aby w wakacje czuc się komfortowo a nie jak co roku, ukrywac swoje ciało..a jeżeli mogłabym to osiągnąc szybciej to wspaniale. Z góry bardzo dziękuję.

Pozdrawiam, Nikola

Reply

Ada December 17, 2012 at 6:56 pm

Witaj Oliwio, na poczatek pragne podziekowac Ci po prostu za wszystko, jestes moja idolka, jednak u mnie nie wszystko ulozylo sie jak nalezy, o czym zaraz sie dowiesz. Mam na imie Ada i mam 18 lat, chociaz nigdy nie mialam duzej nadwagi( maksymalnie moze ze dwa kilo), odkad pamietam czulam sie zle w swoim ciele. Kiedy poszlam do liceum zaczelam sie bardzo intensywnie odchudzac, na poczatku bylo to dobre,czulam sie zdrowsza, poprawilam swoja kondycje fizyczna. Jednak nie moglam przestac, zaczelam jesc coraz mniej, zdarzaja sie tez dni, kiedy to zupelnie nic nie jem. Jednak jak zauwazylas, jestem jeszcze mloda i mieszkam z rodzicami, im od poczatku nie podobalo sie to ze, sie tak odchudzam. Czasem zmuszali mnie do zjedzenia obiadu, a ja nauczylam sie to wszystko zwracac, po prostu wymiotuje po wiekszosci posilków, o ile je zjem. Najgorsze jest to, ze ja nawet nie dostrzegalam tego, co sie ze mna dzieje, moje odchudzanie nie ma konca, a musze przestac. Wczoraj bylam u mojego przyjaciela, powiedzial mi ze, mnie ni poznaje, powiedzial ze, wygladam jak szkielet. Zasmialam sie, a on kazal mi wtedy stanac na wadze,czego dawno nie robilam, która pokazala 56 kg, co przy moim wzroscie 178 cm oznacza niedowage. Zrozumialam ze, przesadzilam, odchudzanie zamiast mi pomóc, pochlonelo mnie cala. Tobie tez, udalo sie schudnac i nie popadlas w skrajnosc. Prosze Cie, odpowiedz mi, co mam zrobic, zeby dieta nie stala sie obsesja? Zdaje sobie sprawe z tego, ze dla mnie jest to bardzo wyniszczajace, ale mimo to nie moge przestac, bo naprawde bardzo boje sie tego, ze gdy zjem cokolwiek to wszystko to co osiagnelam przepadnie, a ja znowu bede taka jak kiedys. Licze ze mi odpowiesz, Pozdrawiam i z góry Ci dziekuje.

Twoja Wielka Fanka Ada.

Reply

Alicja February 7, 2013 at 8:31 pm

Droga Oliwio,
pisze, poniewaz przez miesiac chcialabym schudnac ok. 5 kg tylko nie wiem troche jak to zrobic … Waze 58 kilogramów a chcialabym przynajmniej 54. Codziennie jezdze na rowerze stacjonarnym 30-60min. Prosze o pomac ….?! ALICJA

Reply

Atka January 24, 2013 at 6:31 am

Witam Cię .

mam 23 lata mam 164 cm wzrostu i ważę 67 kg. Jem na śniadanie płatki, na drugie śniadanie 2 kawałki chleba później jakis twarożek i przed 18 jogudt albo owoce. Rano wstaje o 5 i ćwiczę 48 minut na orbiterku i 1 godzinę wieczorem. Nie mogę schudnąć??? Co źle robię??? Słodkie jem tylko w niedziele i to w niewielkiej ilości. Pomóż co powinnam jeszcze zmienić żeby ważyć 58 kg maksymalnie. Musze schudnąć 10 kg jak długo mi to zajmie. Jak wciągnąć skóre po schudnięciu????

Pozdrawiam Atka

Reply

Iwona February 4, 2013 at 10:14 pm

Witam Cię Oliwio!

Jestem na diecie od roku a dokładnie od 13-02-2012. Zaczynałam z wagą 126,9 a w tej chwili ważę 61 kg. Chciałabym schudnąć jeszcze 5kg, Większość mojej diety to tzw. odchudzanie na zawołanie ( żąglowanie kaloriami) – to na tej diecie zgubiłam” 90% wagi. Próbowałam potem trochę “Dukana” i koniec, waga zatrzymała się pomimo przestrzegania diety. W tej chwili waha się a to spadnie pół kilograma, to zaś podskoczy i tak w koło. Jestem załamana, bo nie wiem co mam dalej robić czy nadal utrzymywać dietę, czy już zacząć tę dietę utrwalać? Czy jesteś w stanie mi pomóc?
Mam na imię Iwona, Mieszkam w Raciborzu woj. śląskie

Reply

Lidka May 7, 2013 at 3:53 pm

Chcialabym prosic Cie o pomoc w ustaleniu diety, która bylaby skuteczna. Bardzo mi zalezy bo jestem strasznie zalamana patrzac na moj wyglad.

Reply

Agata June 13, 2013 at 7:28 am

Bardzo dziekuje za porady, nie odpisywalam predzej, poniewaz dopiero dzispo bardzo dlugim czasie zdecydowalam sie sprawdzic poczte. Spojrzalam, a tu ponad tysiac wiadomosci, a wsród nich wiadomosci od pani. Co prawda nie przeczytalam jeszcze wszystkich, ale mam zamiar, tylko musze znalezc odrobine czasu, aby to wszystko przesledzic, ale po wstepnym zerknieciu okiem na to, sadze, iz sa to przydatne porady.
Bardzo dziekuje i pozdrawiam. Agata

Reply

Cancel reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post: