Czy Eksperci Odchudzania Mówią Prawdę?

DARMOWY RAPORT: Jak Spalać Tłuszcz

Pobierz Raport I Zacznij Spalać 25% Więcej Kalorii Dziennie!

Wpisz Swoje Imię Oraz Email Na Który Prześlę Ci Raport

prawdy o odchudzaniuDzisiaj można w internecie znaleźć wiele nieprawdziwych informacji dotyczących odchudzania. Są one powielane przez lata i nikt ich nie weryfikuje. Czy wiedziałaś np. że szpinak jest idealnym źródłem żelaza? Na pewno, bo wszędzie można znaleźć takie informacje. Niestety są one nieprawdziwe. Kiedyś jeden badacz pomylił się podczas pisania książki o odżywianiu i podał większą wartość żelaza w szpinaku niż jest w rzeczywistości. Jak widzisz mity są obecne wszędzie. Zamiast w nie wierzyć powinnaś je zweryfikować.

Mit:  Sztuczne słodziki są niebezpieczne dla zdrowia i mogą powodować raka.

To jeden z najpopularniejszych mitów, który krąży w Internecie. Wszędzie możesz przeczytać o szkodliwych właściwościach słodzików, nawet w gazetach. Ten mit powstał bardzo dawno i wziął się stąd, że podczas badań sacharozy na zwierzętach szczury nagminnie chorowały na raka.
Prawda jest taka, że dostawały one dużo większą dawkę tego cukru niż normalny człowiek, a poza tym mają zupełnie inno fizjologie niż my. Jak widzisz, nie wszystko, co przeczytasz w Internecie jest prawdą.

Warto powiedzieć też o produkcie jakim jest Splenda. Jest on głównie znany z tego, że wywołuje choroby jelit. Wniosek znów pochodzi z badań nad szczurami. Po przedawkowaniu tej substancji szczury chorowały na jelita. Prawda jest taka, że wszystko w nadmiarze szkodzi, ale jeśli będziemy się stosować do zaleceń, to nikomu nic nie powinno się stać.

Na szczęście już coraz częściej można spotkać artykuły, które prostują mity krążące po Internecie od lat. Tak naprawdę większość słodzików jest tak samo bezpieczna jak zwykły cukier. Nawet jeśli przy długotrwałym stosowaniu słodzików mogą występować problemy zdrowotne, to na pewno się są one tak niebezpieczne jak dotychczas sądzono.

Jeśli będziesz jadła za dużo cukru, albo tłuszczu, to możesz się nabawić cukrzycy, albo stać się osobą otyłą. Czasami zastępowanie cukru jego zamiennikami nie do końca jest dobre. Możesz nawet nie być świadoma, że narażasz się na różnego rodzaju choroby i problemy zdrowotne.

Mit:  Dietetyczne napoje gazowane pomogą Ci schudnąć.

Mit ten jest zupełnie nieprawdziwy. Teoretycznie dietetyczne napoje nie mają kalorii, więc nie powinny wpływać na wygląd Twojej sylwetki. Tak naprawdę producenci Cię oszukuje u te kalorie zastępują innymi substancjami, które podczas odchudzania na pewno Ci nie pomogą.

Znajdują się w nich duże ilości sodu, różnych barwników, konserwantów i innych substancji chemicznych. Oczywiście sód jest potrzebny naszemu organizmowi, ale w ograniczonych ilościach. Często też różnego rodzaju mrożonki i gotowe posiłki są wypełnione sodem po brzegi.

Dzienną dawkę sodu możesz sobie zapewnić w bardzo prosty sposób. Nie musisz pić napojów gazowanych, które tylko utrudnią Ci odchudzanie. Mają bardzo mało wartości energetycznych, więc szybko jesteś po nich głodna i zaczynasz dojadać między posiłkami. Nadmiar sodu zatrzymuje w Twoim organizmie wodę i dlatego możesz czuć się ociężała. To dodatkowo spowoduje, że będziesz miała ochotę na jedzenie. Właśnie dlatego podczas odchudzania lepiej pić wodę niż napoje dietetyczne. Woda usunie toksyny z organizmu i na pewno Ci nie zaszkodzi.

Mit:  Dojadanie wieczorami spowoduje, że odłoży Ci się więcej tłuszczu.

Niczego tu nie trzeba wyjaśniać. Ten mit jest jednym wielkim kłamstwem. Jedzenie wieczorem nie różni się niczym od jedzenia w innych porach dnia. Jeśli będziesz odżywiała się rozsądnie, to nawet jedzenie krótko przed snem nie wpłynie w żaden sposób na Twoją figurę.

Mit:  Węglowodany są Twoim wrogiem.

Ten mit właśnie najbardziej mnie irytuje. Ludzie na całym świecie eliminują węglowodany ze swojej diety, bo komuś udało się w ten sposób schudnąć. Problem polega na tym, że odzywanie się w ten sposób powoduje wiele chorób i problemów ze zdrowiem. W niektórych przypadkach doszło nawet do niewydolności nerek. Jeśli myślisz, że odżywanie się tylko za pomocą białka Ci pomoże w odchudzaniu to się mulisz. Owszem jest ono niezbędnym składnikiem naszej diety, ale nie może być jedynym. Organizm potrzebuje różnych substancji i składników odżywczych żeby prawidłowo funkcjonować i rozwijać się.

Jeśli wyeliminujesz węglowodany ze swojej diety, to popełnisz duży błąd. Ten mit jest jednym wielkim kłamstwem. Twój organizm potrzebuje węglowodanów, bo one są dla niego źródłem energii. Białko daje naszemu organizmowi siłę, tylko w sytuacjach ekstremalnych i wtedy, kiedy nasze życie jest zagrożone. Węglowodany jak najbardziej powinno sie jeść, tylko w rozsądnych ilościach. Jeśli będziesz przesadzała, to Twoje wysiłki pójdą na marne.

Węglowodany znajdziesz w takich produktach jak ziarna, owies, ryż i innych produktach roślinnych. Nie wszystkie mają taką samą wartość odżywczą. Np. węglowodany z fasoli są również bogate w błonnik. Jeśli będziesz je jadła z umiarem, to Twój organizm będzie prawidłowo funkcjonował i wszystko co mu dostarczysz, będzie na bieżąco spalanie. Nic nie zostanie odłożone na później w postaci tkanki tłuszczowej. Natomiast jeśli z nimi przesadzisz, to odłożą się w postaci tkanki tłuszczowej i trudno będzie Ci się ich później pozbyć.

Jak widzisz węglowodany nie są Twoim wrogiem. Spożywane w umiarkowanych ilościach są bardzo pożyteczne i pożądane. Zamiast przechodzisz na jakieś rygorystyczne diety, po prostu ogranicz spożywanie tego co może zostać odłożone w postaci tkanki tłuszczowej. Unikaj ciastek, lodów, napojów gazowanych, a za to zajadaj się warzywami, owocami i pełnoziarnistym pieczywem. Na takiej diecie na pewno uda Ci się osiągnąć zgrabną sylwetkę.

Mit:  Naturalny smak jest lepszy niż sztuczny.

Jeśli tak myślisz, to co powiesz na temat cyjanku. Jest w 100% naturalny i na pewno nie powstaje w laboratorium. Czy wobec tego posypiesz sobie nim grzanki, albo przyprawisz poranną owsiankę. Oczywiście, że nie, bo cyjanek jest śmiertelną trucizną. Firmy spożywcze bardzo często umieszczają w swoich produktach substancje wspomagające smak.

Ale nie są one dla nas trujące ani niebezpieczne. Np. soki, albo cukierki mają substancje wzmacniające smak, ale to nie jest dla nas zagrożeniem. Jeśli chciałabyś jeść i pić to co jest w całości naturalne, to musisz zapomnieć o czyś takim jak soki. Każdy z nich ma w sobie odrobinę substancji chemicznych, ponieważ musi być długo świeży. Tak naprawdę to, czy produkt spożywczy jest doprawiany naturalnie czy sztucznie nie ma dla naszego zdrowia żadnego znaczenia.

odchudzanie ebook

Amelia August 7, 2012 at 4:38 pm

Odchudzam się już od jakiegoś czasu z Twoją książką. Wiele się już nauczyłam i sporo przez ten czas schudłam, ale nadal mam jeszcze kilka pytań. Cały czas zastanawiam się, czy schudę jeszcze więcej jeśli obniżę ilość spożywancyh kalorii? Nie wiem też, tak do końca jak doprowadzić do deficytu kalorycznego? Czy możesz mi pomóc? Pozdrawiam, Amelia

Reply

Martyna February 11, 2013 at 8:11 pm

Witaj.
Mam 20 lat i martwie sie swoim wygladem…
waże 67kg i mam 160cm.
Od tygodnia zaczelam wykonywac cwiczenia na brzuch, poniewaz chcialabym sie go pozbyc..
Nie podoba mi sie moja figura chcialabym sie pozbyc tego tluszczu z brzucha…
Jem 4 posilki do tego pije wode , staram sie nie jesc slodyczy..jem warzywa i owoce…
Moze pomozesz mi jakos?

Pozdrawiam Martyna

Reply

Izabela March 20, 2013 at 3:08 am

Witaj Oliwio. Mam 160cm wzrostu i ważę około 90kg. Zawsze byłam osobą która miała trochę więcej ciała, ale teraz bardzo przytyłam i jest mi z tym bardzo źle. Żadnych tabletek nie próbowałam ponieważ nie stać mnie na nie (po prostu jestem osoba z biednej rodziny) i ciężko mi pisać ci jaką mam sytuację materialną, na twoją książkę też mnie nie stać a bardzo chciałabym z niej skorzystać więc proszę o pomoc od ciebie. Co mogę zrobić aby schudnąć? i czy mogłabyś mi coś doradzić??? dziękuję i czekam
na dopowiedz.Izabela

Reply

Aleksandra March 20, 2013 at 5:31 am

Mam do ciebie pytanie jak najszybciej schudnąć, prubowałam różnych metod głodówka, tabletki, czesto biegałam ale nic mi nie pomagało co muszę zrobic by pochamować się w jedzeniu mam z tym bardzo duży problem no tak jakby wilczy apetyt, mam dopiero 15 lat i nie chce tak wyglądać co powinnam jeść zeby zapobiec temu tyciu gdy choodzi się do szkoły jest duzy problem bo rano nigdy nie jem a po szkole wracam dopiero o 15;00 i najcześciej jem co popadnie albo po prostu z tego że nie raz czuję się samotna lub po prostu z nudów nie chce dalej tak wyglądać dlatego proszę cię o radę co mam zrobić by schudnąć

Aleksandra, Ostrołęka

Reply

Leave a Comment

Next post: